Borta bra men hemma bäst

Kommentera
Jätte skönt att vara hemma igen och det verkade så på hundarna också. Tyvärr märkte vi att Zero har ont i ryggen då han inte längre klarade av att hoppa upp i sängen. Tryckte och kände men han regerade inte igår. Idag reagerade han när jag tryckte så han fick inte vara med och dra utan fick bara följa med och bra inlindad i ett värmetäcke. Maggie fick dra 3.4 km och jag tyckte att hon drog på bra och var jätte nöjd med henne då hon höll samma tempo hela tiden. Blir lite av att börja om från början nu känner jag, då det varit lite framåt och tillbaka. Nu är nästa träning på torsdag för Maggie och Zero avvaktar vi med och ser om han blir bättre eller sämre. Är han inte bra i slutet av veckan så får vi nog åka in och röntga hans rygg.
Efter dragträningen åkte jag, Jenny och Millan vidare till Hallby och körde ett pass med skidorna också, det var riktigt kul. Nu väntas bandymatch där Daren och hans lag åter igen ska spela mot skirö/ nävelsjön hemma på Råslätt.
Nu på eftermiddagen har vi även myst och borstat hundarna och det är en ganska stor skillnad på Zero och Maggie :)
Den vänstra högen är 10 min borstning på Zero och den lilla tussen under borsten är efter lika lång tids borstning på Maggie :)