Första skidturen

Kommentera
Idag kom första skidturen för mig, men även för lilla Mythra. Tidigare idag var jag ut på en länger promenad med hundarna i skogen. Det slog mig då att det går nog att köra med skit skidorna ändå. Så jag skyndade mig hem och bytte om. Mythra och Light fick följa med när jag tog mina skidor och traskade iväg mot skogsvägen. Kopplade först på Light men hon tyckte tyvärr att det var väldigt läskigt med ljudet från skidorna och vände sig om hela tiden, så jag ville inte skrämma henne för mycket. Ropade in Mythra och selade på henne, tjoffs sa det bara så var vi iväg. Det gick mycket bättre, men eftersom det var första gången körde vi max 4-500 m. Känner att jag behöver träna lite mer innan jag kör mer. Hundarna skulle även vila idag så en lite bensträckare fick räcka. Tyvärr bestämde jag att det skulle inte vara någon vilodag för mig, så på eftermiddagen bytte jag om till löpkläderna och körde 4 km jogging med sällskap av Edda. Minusgrader, lite kyligt och härligt. Trodde verkligen inte jag skulle orka, men med en puchande Edda så klarade jag det. Riktigt skönt, så nu är det dax att sätta igång och börja träna ( undrar hur många gånger man säger det på ett år? Sista gången detta året jag säger det i alla fall 😂)  I morgon blir det en lite längre tur med hundarna, ev lite skidor, löpning och styrka med 😊 Nu fortsätter vi kvällen här i soffan med lite mys, en film och en skål med socker ärtor, mmmmmm 😳