Nytt träningsprogram

Kommentera
Då var Irondog Sverige avklarad också. Edda skötte sig otroligt bra och vi tog ledningen direkt efter start. Men inte så långvarigt. Kom aldrig in i nått bra flyt vilket inte är så konstigt då Edda gärna försöker få mig att springa i 30 km/h. Löpningen var också 7,5 km. Försökte bromsa och bara hitta ett behagligt tempo, vilket vi aldrig gjorde. Men tävlingen är nu avklarad och vi slutade på en 9/27 plats och jag är super nöjd. Vill bara poängtera att idag är det torsdag och tävlingen var i lördags, jag har fortfarande träningsvärk 😂 Igår satt jag igång med ett nytt träningsprogram som jag fått av Team Pettersson. Ska bli intressant och se hur hundarna reagerar på det. Men både gårdagen och denna morgon gick kanon. Hundarna känns riktigt starka och vi ligger redan nu långt före om man kollar på hur vi låg till förra säsongen. Till helgen blir det arbetshelg med svenska draghundsportförbundet samt hundlöpet i Göteborg. Där ska vi också passa på att träffa en av våra sponsorer Vetzoo. Hela flocken följer med, så har ni vägarna förbi så kom och säg hej. Denna underbara morgon