Edda

Kommentera

Edda predda min lilla valp. Eller ja hon är ju faktiskt inte valp längre. Hon har redan gjort sin tävlingsdebut och några tävlingar där till. En kraftfull dam som älskar att dra. Hon är den enda hunden jag köpt in som valp. Ett litet spontanköp som slutade med att hon blev min bästa draghund. Edda kommer från Elin Björk, en otroligt duktig tjej som tävlar sprint både på barmark och släde på vintern. Jag är så otroligt glad att jag fick möjligheten att ta denna lilla tös.
Edda är en blandras mellan greyhound, vorsthe, pointer och lite husky ( scandinavian hound). Hon är otroligt social och föredrar människor framför hundar. Hon vill vara nära hela tiden och ligger gärna i sängen och under täcket om det erbjuds. I vinter väntad nu debuten på skidor och jag hoppas och tror att det kommer att gå minst lika bra där som det gjort på barmarken.