Mythra

En kommentar
Lilla Mythra. Den lilla huskyn jag varit förälskad i sedan hon föddes. Min vän Malin Granqvist är uppfödare på denna underbara varelse och jag har följt henne från valpaben hela tiden. En hund jag egentligen aldrig skulle få möjligheten att ha. Men när man verkligen vill något och blir hindrad, så ser man till att följa sitt hjärta och gör det man drömmer och längtar efter. Efter nästan två år så blev hon min tills slut och glädjen när det blev klart är obeskrivlig. Mythra är en väldigt rädd men ändå så otroligt nyfiken tös. Hon har ett draghuvud som är större än hennes lilla kropp. Vi tävlade senast nere på EM i Tyskland. Där första dagen inte gick så bra och andra dagen gick så fruktansvärt bra. Placerings mässigt hände det inget men Mythra utmanade sin rädsla och köttade på, jag hoppas att allt släppte och att hon samlat på sig så mycket självförtroende inför den kommande vintersäsongen. Mythra är också min andra ledarhund, lite ung och orutinerad ännu, men hon kämpar på och ser till att de andra hundarna gör ett bra jobb. Hon är också oftast lös och följer mig varje steg jag tar, blir något läskigt så kommer hon snabbt och hoppar upp i famnen. Vi har lite planer för denna dam, men de kommer upp senare när vi väl har bestämt oss.
 
1 Anonym:

skriven

Åh så vacker

Svar: Tack :)
Emzyhusky Racing