Tävling igen

Kommentera
Ligger i sängen och försöker sova. Det går sådär. Vid 10.00 ska bilen igen in på verkstaden för att få nya däck, så jag och hundarna kan fortsätta att åka säkert på vägarna. Där efter är det sista arbetspasset för denna vecka. Så innan dess gäller det att packa allt som ska med till helgens tävling. Efter jobbet kör jag nämligen direkt upp till Stockholm, mer korrekt hem till Felicia. I helgen är det nämligen dax för Velamsundsdraget i Nacka. Tanken var att tävla med Light i cyklingen och löpa med Edda. Men har fått kastat om lite. Mythra får hoppa in och ta Lights plats då hon är halt. Tråkigt nog så är det 2:a gången på två veckor som Light är halt. Det är absolut inget allvarligt utan en spricka i trampdynan bara. Hon har så känsliga tassar och på nått vis blir det tryckskador från hennes klor som bildar sprickorna i trampdynorna. Jag försöker att undvika att socka så gott det går, men vette tusan om det blir dax att börja med det på Light nu, vilket är jätte synd då jag har så fina sandvägar här hemma. Hur som helst så följer nästan hela skaran med upp. Zero och Maggie får en skön helg hemma hos Pommer. Men det ska bli roligt att testa lilla Mythra och se vad hon går för, kommer hon att palla för allt folk? Det återstår att se, men jag är positiv 😊
Edda pedda är jag också lite nervös med, alltid lika jobbigt att springa med henne eller rättare sagt, hon springer med mig. Torsdag morgon fick hon löpa av sig med cykeln utan att jag hjälpte till. Jobbig sandväg på 6,1 km utan tramphjälp och hon maxade 38,9 km/h. Hoppas hon väljer att inte ha det tempot i helgen. Nä nu ska jag försöka sova lite så jag kan komma upp i skaplig tid och packa upp. 😊 följ uppdateringarna under tävlingen via Instagram eller Facebook Emzyhusky.
🔸Aptus
🔸Vetzoo
🔸Vildmannensdrag
🔸Non-Stop Dogwear
🔸Evidensia Jönköping
Jag och Jojo från förra helgens dragtävling där vi vann. Klubbkamraten Jenny Lindberg kom tvåa.
Sele: Non-Stop halfharness. Lina: Vildmannensdrag 18kg expander och 3m i utdraget läge ( inne på sitt 3:e år). Besök www.vildmannensdrag.com och beställ hem din dragutrustning. 👍💪😊