Velamsundsdraget dag 1

Kommentera
Velamsundsdraget dag 1
Redan när vi kom till platsen var det varmt. Jag hade tänkt att köra Mythta med cykeln men ändrade mig i sista minut då det var varvning och en tuff banan. Så Light fick förtroendet och hon har varit så duktig innan. Det jag gruvade mig mest för var att springa med Edda på detta underlaget, flis. Jag gjorde i ordning Light och hon var så taggad. Men det var varmt. Starten gick inte alls bra och Light betedde sig inte alls som hon brukade. Inget tryck alls i henne. Efter 3-400m tvärstannar hon och drog av sig selen. Satte på den igen och kommenderade henne frammåt. Hon slängde sig åter igen bakåt och slet av sig selen. Bara av cykeln igen och sätta på den. Vi blev omkörda och tänkte att nu taggar hon till, men inte. Vi kom bara någon meter innan samma sak hände igen, men hon hann aldrig dra av sig selen helt. Vi blev passerade igen. Så nu försökte jag bara få henne framåt. Hon började trava och sprang bredvid cykeln. Efter ca 100 meter så började hon gå framåt och lägga drag i selen. Jag hjälpte till och berömde. Hon drog mer och mer. När vi kom fram till varvningen så drog hon ändå på bra men jag valde att bryta, dels pga beteendet jag inte sett för men också pga värmen. Hon fick ändå avsluta med fullt drag i selen. Upp till bussen och byta om. Edda har stått och varit taggad sedan vi kom. Jag blev nästan släpad ner till starten och för varje startande före mig så ryckte hon och skällde och ville iväg. När det var vår tur så flög vi iväg. Underlaget sög verkligen i varje steg och på en del av banan där det gick väldigt mycket nedför så åkte jag nästan på skona. Vi fick tre omkörningar och Edda var så perfekt som hon alltid är, fullt fokus framåt. På upploppet kände jag att hållen var påväg, men vi sprang ändå på den sista biten. Duktiga Edda. 
Felicia provade att köra Jenka och Jojo med kickbike i motionsklassen och hon är mycket nöjd. Jojo var kanon 😊❤️ 
En bra första dag trots endel strul.
Jag och Edda dag 1
Foto: Nicole