Härligt vinterland

Kommentera
Snön vräker ner och vi har säkert 60 cm nu. Det var ett tag sedan jag uppdaterade och under tiden har en till hundgård kommit upp. Mythra och Albin har flyttat över till skansnäset för att kunna gå med i träningen. Mythras valpar har flyttat hem så nu finns det totalt 9 valpar och Zero här hemma. Till helgen flyttat ytterligare en valp och nästa vecka ännu en. En av valparna har redan flyttat och en bor numera hos svärmor och svärfar. Så 4 valpar från den kullen finns kvar dock kommer minst två att stanna. Folke växer så det knakar, han blir bortskämd med att sova inne om nätterna. Vi har även börjat träna honom på småsaker som tex sitt och ligg, han går även fint i koppel. Men annars är det mest bara hopp och lek. Toleks Jorm och Aska växer, nästan mer på bredden än på höjden. De är ute dagligen på små promenader där vi tex tränar på att passera bäckar, springa löst i skogen, inkallningar samt över träd. Zero har den stora äran att vara lekfarbror åt dom alla. Det bästa han vet är att springa ifrån dom alt springa över dom. Eddapedda befinner sig just nu i Mora där hon varit snart en vecka. Madelene provtränar med henne och vi hoppas det ska trivas så pass bra ihop att de kör någon/ några tävlingar i vinter. Hon är ju något bättre på skidor än vad jag är🙄 Självklart saknar vi damen men jag vet att hon nu också får göra det hon älskar. Jag kan ju varken träna eller köra hund längre pga foglossningar. Känns det bra en dag så kan jag testa, vilket har blivit en gång på släde än så länge.