Klass 1 varning

Kommentera

(null)

Klass 1 varning... jobbigt att köra barnvagn, men vad gör det när snön faller. 


Media har gått ut ned klass 1 varning pga kraftigt snöfall. Fingrarna kliar lite extra i handskarna. Promenaden med barnvagnen ner till samlingsplatsen, fiket, prat hörnan, Affären gick slirigt och tung. Men vad gör väl det när snön faller. Otroligt skönt väder, 3-4 minus och snöfall. Att man gått ut med en klass 1 varning säger tyvärr inte oss så mycket här uppe, livet rullar på som vanligt, men man ler lite extra när snön vräker ner ( samt att till denna vinter har vi en ATV med plog). Tyvärr jobbar Elias denna vecka, så körning av hundarna skulle få vänta. Men jag har sådan tur att ha världens bästa svärmor och farmor till min underbara dotter. Hon tog med Freja hem så jag kunde köra hundarna. Valparna har gått 2-3 gånger i selen nu och jag börjar känna att det flyter på väldigt bra, trots att det 4/7 hundar är valpar.


(null)

Uppvattning: Vi kör på RC recovery och vatten ca 2-3 timmar innan. RC recovery hittar du hos Vetzoo.se


Tack vare mina suveräna ledarhundar Mythra och Albin behöver jag inte vara orolig. Albin som annars är min bästa Wheelhund har nu fått snäppa upp sig för att jag öht ska kunna köra in valparna. Han sköter sig otroligt bra i led och är otroligt lyhörd. Zero går i team bakom lead. Han går där tillsammans med den lilla osäkra valpen Aska. En lite fyrkantig tik som har bestämt sig att jag är det värsta som finns. Men Elias älskar hon över allt annat och fjäskar för hela tiden. En tik man lägger ner rätt mycket tid på för att få kontakt, men kommer inte till en förens man gett upp. Envis, ful/söt och ignorant.. Men helt otrolig i selen, så hon blir förmodligen en sådan där grym hund man bara får en gång i livet. Redan nu travar hon i 19 km/h, vilket känns omöjligt med de korta benen.

Sedan har jag Varga själv i team. Mythra upp i dagen. Både i utseendet och i huvudet. Längst bak i Wheel har vi halvbröderna Jorm och Target. Jag är så otroligt glad att de två hittat varandra. De bor ihop, de sover ihop, de leker ihop och nu även drar ihop. Inte så mycket hjärna tyvärr, men desto mer vilja. Det blev ca 7 km i 1-2 dm snö, Mythra och Albin gick kanon, helt ospårat och taggade till ordentligt vid varje kommando. Både hundarna och jag var överlyckliga över snön. När vi kom tillbaka var de knappt andfådd. Hade tänkt välja en längre sträcka då hundarna kändes så pigga. Men ville inte låta Lena vänta för länge heller. Så lite lek i rasthägnet tackade inte hundarna nej till. En helt underbar eftermiddag med hundarna och en klass 1 varning. 

(null)

Mina två hjältar Albin th och Mythra tv 🧡