Hapimag Draget dag 2

Kommentera
Klockan ringde samma tid och återigen samma rutiner, rasta hundar, vattna äta frukost. Packa ihop allt och städa ur stugan innan avfärd mot tävlingsplatsen. Idag startade jag och Maggie som nr 2, hon hade lite bättre tryck i steget och draget idag, men tyvärr hade vi lite missöden ute i spåret som inte ska kunna hända. Men vi kämpade på och tycker det gick bättre idag än igår. Snabbt ombyte efter målgång och åter igen ta Zero till startlinjen för vår springtur på 2 kilometer. Starten var snarlik gårdagens. Men efter knappt 800 m lägger " the one and only" Zero in ett BAJSSTOPP. Det är inte OK att göra ett bajsstopp på en bansträcka som är 2 km. Men efter det är det en annan hund jag har i draglinan framför mig. Han lägger bra tryck i selen och börjar arbeta. Jag blir glad och ser Zeros öron slickar sig efter hans huvud och då vet jag att han är redo, jag manar på honom och han fäller ner svansen och fokuserar framåt, Zero DRAR. Känns jätte härligt att komma över mållinjen med en hund som drar och tycker det är kul. Så jätte nöjd med båda mina hundar efter helgens tävling. Det blev sist i båda klasserna. 2:a i cyklingen och 7:a i löpningen. Men jag är så nöjd så länge hundarna går framåt och vill dra. Nu blickar vi framåt mot nästa helg.
Foto: Nicole Carlsson