En lugn vecka

Kommentera
Då var det snart slut på denna vecka. Hundarna har vilat från allt vad drag heter och de börjar bli lite otåliga. Men de har inte vara suttit i hundgårdarna/ legat i sängen/ soffan och slappat. Varje dag har vi tagit en promenad i skogen och de har fått lösspringande på myren och lekt av sig. Natten mellan fredag och lördag så slog vi upp vindskydd och övernattade ute i skogen. Hundarna behövde träna på att sova på stakeouten och jag behövde prova på utrustningen jag hade. Tyvärr blev det väldigt kallt så någon gång mitt i natten packade jag ihop och gick hem. Det blev en härlig och på nått vis mäktig promenad i månens sken och hundarna flöt bara med som en stor flock. När jag vaknade på lördagsmorgonen var det full snöstorm ute, så jag var riktigt glad över att ha gått hem. Albin har fått stort förtroende då han hela tiden växer i mina ögon. Han går nu mera lös och följer mig som en svans. Kommer direkt på inkallning och är så fruktansvärt glad. Det är väldigt glädjande att se. Lilla Opie vad ska jag säga. Innan jag kom hem så hade jag nästan bestämt mig för att lämna tillbaka honom. Men när vi kom hem så blev han som en annan hund. Han leker, viftar på svansen och är glad. Han kommer fram och busar och rusar inte längre förbi mig för att komma om. Så jag pratade med Lotta om att han får stanna lite längre. Så nu är sista dagen på viloveckan innan vi sätter igång igen. Hundarna har verkligen förtjänat det och behövt det. Albin kommer inte att få vara med och träna än på ett tag då såret efter klobrottet inte är läkt ännu. Light försökte ta Zeros mat igår och fick sota rejält för det. Så nu blickar vi framåt mot en härlig träningsvecka 😊