Regn = gråter

Kommentera
Påsken närmar sig och det märks på jobbet. Dagarna fyllas av jobb och mer jobb. Men nu är det bara fullt upp månaden ut. Den 30:e april är det sista dagen på jobbet och direkt efter stängning så drar jag och hundarna till fjälls några dagar. Längtan är stor. Några dagar med all fokus på hundarna, vacker natur och tyst. Även här börjar snön sakta men säkert att försvinna. Minusgraderna har bytts mot plusgrader och snön som fallit har blivit regn. Jag hoppas så klart att det är kortvarigt. Igår la jag verkligen ner min själ på att få till rätt valla på skidorna. Nöjdheten varade inte länge, snöfallet övergick till regn. Jag som hade sett fram emot att köra skidor med hundarna, men så blev det inte. Hundarna fick i stället springa av sig i backarna som vanligt. Men i morgon får hundarna komma ut, om det är löpning, skidor eller släde återstår att se.