Äntligen blev det lite tid med hundarna

Kommentera
Lördag kväll och jag lyckades trycka in träning för hundarna. Hela veckan har varit fullbokad med 3 dagar borta i Saxnäs och där efter jobb. Skulle ha jobbat kväll igår men lyckades byta med Moa så jag kunde komma hem i tid. Väl hemma lockade soffan rejält efter en tuff dag på jobbet men abstinensen efter att få vara ute med hundarna var större och så blev det. 2-spann släde för Edda och Jojo som verkligen fick kämpa på de igen drevade spåren. Lika så för Mythra och Unna som också fick slita tillsammans. Där efter valde jag att byta släden till skidor. Så det blev 2-spann skidor med Light och Hammer. Sedan fick även wheelhundarna Albin och Vodka prova på skidor tillsammans. Kan åter igen trycka på att köra två wheelhundar tillsammans utan ledarhundar är mindre lyckat. I varje korsning eller vägdelning så fick vi problem. Men efter ca 1-2 km matade dom på riktigt bra och var förmodligen kvällens snabbaste par. Nu återstår det en dag kvar på detta lång pass på 11 dagar. Sedan blir det förhoppningsvis 4 dagars ledigt. De lediga dagarna kommer fyllas med vila och mycket tid med hundarna. Kan jag säga att jag längtar 😁