Så var det dax

Kommentera
Hela eftermiddagen och kvällen har Elias och jag jobbat med att röja och märka ut tävlingsbanan inför nästa helgs Pay and Run. Jag är imponerad av dom banor vi har tillgängliga och kan fixa. Vist det tar tid, men det vackra naturen och de vägarna är helt underbara. Jag hoppas att intresset finns att lägga en barmarkstävling här en vacker dag. Pay and Runnen är en bra början. Med hjälp av Pay and Runnen hoppas jag även att flera får upp ögonen för sporten och att man kan göra mer än att bara åka skidor och släde efter hundarna vintertid. Inom barmarken kan alla delta. Jag hoppas även få ut den informaionen att det är ett bra sätt för jakthunden, familjehunden eller den redan hårt arbetande draghunden att göra av med energi. Det återstår en del av sträckan att röja, men hela banan är utmarkerad. Reste görs under veckan och jag hoppas kunna provspringa banan innan det är dags för start på lördag, hoppas även att få se flera människor och hundar där.
Idag blev det även dags för parning. Dock så var det inte Mythra, henne hoppas vi fortfarand ska komma i löp snart. Däremot blev det en parning mellan Toleks Vittra och Albin. Vi tror även på denna parningen då båda föräldrarna är hårt arbetande hundar med linjer vi båda gillar. Det kommer att bli en intressant framtid för både Emzyhusky och Tolekskennel.