En lugn och solig dag, men kallt

Kommentera
Vaknade även denna morgon av att solen sträckte ut sina strålar och slog till mig i ansiktet så jag vaknade innan larmet gick av. Trött som jag alltid är på mornarna var jag även idag. Men gick ändå upp för att sätta på kaffe och beundra det fina vädret, vilket jag också gjorde tills jag såg yttertempraturen. 0,2 grader!! Jag hurrvade till och bestämde mig ganska snabbt för att det blir en förmiddag inne. Kaffe och frukost i köket samtidigt som jag skummade igenom div sidor på internet och läste lite tidningar. Försökte mig på att fatta nått av bildredegerings prorammet som jag har på datorn, men när det inte ville göra som jag ville ha det så slog jag ihop datorn utan att ha sparat nått. Så bilderna som jag lagt ut från igår och idag är bara ändrade i storlek och filformat. Jag får la ta och läsa på ordentligt snart. Gick iväg till återvinningen och kastade lite kartong och tidningar för att sedan vandra vidare de helt otroliga 100 metrarna till affären. Ja helt otroligt, jag bor i en lite by i norra jämtland och jag har närmare till sortergården, macken och affären än när jag bodde i centrala Jönköping. Väl hemma så passade jag på att rensa landen och sätta potatis. Dock är det fortfarande minusgrader på nätterna så potatisen är sådd i hinkar som får stå inne när det är kallt. Färskpotatis till midsommar kan jag glömma men någon knöl hoppas jag på innan vinter snart är här igen. Passade även på att vårstäda i hundgårdarna så det blev krattning och regöring av både mathinkarna och vattenhinkarna, efter det fick hundarna komma ut och springa av lite energi. Oj vad det sprang och lekte på åkern (lägda heter det tydligen här). Till och med Zero fick nått ryck och sträckte ut. Självklart passade jag på att ta lite bilder. Mycket kvar att lära men det blir roligare och roligare.
Edda med Mythra och Jojoi backgrunden.
Jojo med vind i ögonbrynen.
Edda stylar och visar att varken Mythra eller Jojo har någon chans att hinna ifatt henne.
Light och Zero provar och ser vad benen håller för.
Här går det undan, i alla fall om man kollar ansiktena på dom..
Light känner sig som en vildhäst :)