Nytt år

En kommentar
Ja vi har ju hunnit in på det nya året. Graviditeten har fortsatt att vara jobbig, men det har blivit lite bättre. Tyvärr så kunde Polar husvagnar inte ge mig någon annan arbetsuppgift och jag blev fortsatt sjukskriven, så ja de valde att avsluta min anställning. Att vara gravid säger många är den lyckligaste tiden i deras liv, jag har väldigt svårt att hålla med. Mina foglossningar var hemska. Från att ha varit en väldigt aktiv person som tränade och flängde runt mycket till att knappt kunna gå till postlådan, tog väldigt hårt. Det är fortfarande väldigt jobbigt att behöva be om hjälp. Jag har alltid klarat mig själv men nu gjorde jag inte det vissa dagar. Jag är så otroligt glad att jag har min kära sambo Elias som hjälper mig och stöttar mig i allt (förutom att köra hund nu). Men nu är allt bättre. Jag har provjobbat på mitt gamla jobb, 69 Grader Nord i Borgafjäll och kände att det kan jag klara av utan att det tar för mycket eller att jag får för ont. Det känns så skönt att kunna jobba om dagarna och göra något. Så igår skrev jag på papperna om anställning. Jag tackar mina nya chefer som ser möjligheter i stället för problem. De ser inte graviditeten som en sjukdom eller något annat. Så tack som förtroende som Butikschef på 69 Grader Nord, jag är så glad. När det kommer till hundarna så är Edda utlånad hela säsongen till Madelene Nord. Första tävlingen de gjorde i år vann de med stor marginal, så otroligt roligt. Även om jag saknar Edda otroligt mycket så vet jag att hon har det bättre hos Madelene just nu. Vi hoppas på många fina resultat och kommer att uppdatera så fort det händer något. Folke, Eddas lillebror påminner mig varje dag nu om att jag inte ska ha flera hounds valpar, så jag hoppas Elias påminner mig när jag börjar prata om det igen. Zero har blivit tjock och envis, värre än förut. Jag tror han saknar Edda lite. Albin och Mythra bor på Skansnäset hos Lena och Rickard så det kan gå med i träning. Kvar hemma just nu är 6 valpar. Jorm och Aska från Toleks kennel. Eira, Balder (isbjörn), Target och Varga av våran egen uppfödning finns kvar. Tanken är att 1 eller 2 valpar till ska flytta, men vi får se. Magen på mig själv växer och det känns bara konstigare och konstigare när magen sträcker ut, kläderna inte längre passar och det sparkar där inne. En konstig men ändå kärleksfull känsla på samma gång. Idag är det bara 17 veckor kvar, så tiden går fort. Nästa helg är det dags för vildmarksracet också, tyvärr så tävlar jag inte men kommer att följa med när svärfar Rickard tävlar hundarna. Ska försöka att uppdatera mera.
 
1 Anonym:

skriven

trisst med jobbet. men skönt med de gamla :) å skönt att du mår bättre 💙