Hösten är här

Kommentera
Hösten är här, löven faller gula till marken och färgerna i skogen ör helt underbara. Kvällarna blir mörka och nätterna svarta. Bästa årstiden är nu. Till helgen blir det barmarkstävling, eller tävling och tävling. Jag och Zero ska köra motionsklass. Då jag inte får träna för läkarna ännu då kroppen inte är ok efter förlossningen. Så har jag själv inte kommit igång ännu. Vist jag rider en gång i veckan som faktiskt har hjälpt mig jätte mycket, men det är de ända förutom alla promenader. Men i motionsklassen behöver vi inte glänsa eller känna någon press, utan vi har som mål att ta oss runt på den kortare banan. Zero valde jag då han älskar folk och vill visa upp sig, så självklart ska han få göra det nu när han är pensionerad. 2,1 km ska vi båda klara oss runt. Det blir även Frejas första tävling i barnklassen med Zero 😁 Annars blir det bara en trevlig helg med vildmannens som kommer vara på plats, träffa folk och vara ha det trevligt. Igår var jag och Rickard och lyssnade på Dallas Seavey, musher från Alaska. Otroligt intressant och lyssna på honom och hans syn på hundträning mm. Blev genast några nya sätt att se på saker och ting. Han åker vidare upp mot Kiruna nu och har ni möjlighet så åk dit och lyssna på honom.
Idag var det tanken att träna hund, men vid 7-tiden var det redan 9,5 grader ute. Min kära sambo påminner mig åter igen att det är inte akut, hundarna behöver inte börja tränas ännu. OCH vist har han rätt, valparna ska inte ut på tävlingsbanorna förens nästa säsong och de övriga får nog med träning just nu av att springa löst i rasthägnet på det ojämna underlaget. Så stressa mindre och njut mer!!