Arbetshelg och hundlöpet

Kommentera
Då var helgen slut och en ny vecka har börjat. I fredags åkte jag upp till Stockholm för arbetshelg med svenska draghundsportförbundet. Under lördagen diskuterad vi mycket och förhoppningsvis blir det några förbättringar till alls fördel. I alla fall när det gäller klubbar och nya medlemmar. Lördag eftermiddag åkte jag åter till Jönköping för att precis komma hem, packa ur, mata hundar, packa in i bussen igen och bege mig till Göteborg. Många undrar hur man kan ligga ute på vägarna och nöta mil efter mil, men jag gillar det. Så har jag ju lärt mig långkörningar från Malin Granqvist 😊 Kom fram till Göteborg runt 00.30 så rastade hundarna och bäddade i ordning bak i bussen och kröp ner för några timmars sömn. Hundlivet är verkligen så spännande, ena dagen hotell övernattning andra dagen så sover man i bussen med pälsorna (hundarna). Vid 07.00 ringde klockan och det var bara att kliva upp, rasta hundar och vattna upp. Strax där efter anslöt sig Jenny som också skulle delta på Hundlöpet. Vi tjötade och rastade ännu mera hund, registrerade oss och bytte om. Gick ner till startområdet och hälsade på en av mina sponsorer som var där. Berta och Matte från Vetzoo, så kul att träffas live 😁 Edda var också väldigt glad att se dom. Starten gick med en flygande fart, hela tiden tänkte jag, lyft på benen 😂 Edda bara gasade och gasade men tillslut fick vi gå över på att försöka bromsa, gick inte så jätte bra. Det var kvavt och fuktigt så vid 3 km vid vätskekontrollen valde jag att ta ett ordentligt stopp. Edda fick i sig lite vatten och jag såg till att blöta ner henne ordentligt innan vi åter igen var iväg med flaxande armar. Vi kom i mål och jag är jätte nöjd med vår tid 23.32 gav oss en andra placering vilket jag är jätte nöjd med. Edda skötte sig galant som vanligt. Nu ät det ny träningsvecka och hundarna fick vila igår. Men idag tisdag är vi igång igen 😊👍