Bra start på veckan

Kommentera
Veckan började bra och jag delade upp hundarna och körde två team. Team 1 bestod av "flappysarna" även kallad hängöron, blandraser, A-hundar, scandinavian hound mm. Tanken är ju att ha dom till sprint hundar så då blir det att börja träna dom lite annorlunda också. Nu har Jojo och Edda kört tungt och långt med huskisarna och byggt muskler, så nu är det dags att jobba upp konditionen. Så sträckan som de har jobbat på halverades idag. Det var också en bra sträcka att köra Chipp på också. Så första gången som det blev spann/ team körning för Chipp och även det gjorde han kanon. Han älskar att springa. Halva sträckan drog de atvn själva, så grymt starka. Jag försökte ändå hålla ned hastigheten genom att bromsa så att Chipp också skulle ha en chans att kunna jobba. Team nr 2 var resterande huskies, även de hundarna jag tänkt tävla på SM. Tyvärr så har jag bara sex stycken så Zero får gå in och ta en plats där även att han inte riktigt kvalificerat sig. Han drar ju inget utan springer bara med. Här blev det genast mycket tungt för hundarna då både jojo och Edda inte var med och drog. Så i slutet fick jag faktiskt starta atvn och hjälpa dom. Hade önskat lite mer tryck i hundarna men kan vara mycket som spelat in tex värmen, luft fuktigheten mm. Stjärna ändå till ⭐️Light ⭐️Mythra ⭐️Albin Klipp från dagens turer finns på Instagram Emzyhusky