VARG kläder, SM och massor av jobb

Kommentera
Onsdag och två träningar är avklarade och intro på nytt jobb. I måndags började jag nämligen på ytterligare ett jobb. Nu har jag åter igen hamnat inom äldrevården där jag ska jobba extra när det blir för få dagar i backarna. 3 dagar har gått och det fungerar bra. Skulle ha varit ledig i morgon men åkte på att jobba nästan så fort jag klev innan för dörren i morse. På fredag är det åter igen på med pistvaktskläderna och åka å jobba åt andra hållet. Så skönt att ha två jobb inom en timme åt varsitt håll. Träningen i måndags gick så där. Albin utgick då han markerade på ett ben och Zero har slagit ut en tand. Så det blev ett spann på 5 hundar. Igår verkade Albin bättre, kunde inte se att han markerade men ville ändå köra honom för att få en reaktion så att jag kunde sätta in behandling om jag hittade något. Härligt nog så kom det ingen. Varken svullnad, varm eller öm. Så han kör på som vanligt nu. Zero har inte reagerat nått på sin tand som han slagit av och jag har inget märkt heller. Såg det igår när jag av någon anledning kollade munnen på honom och såg att den var borta. Panik känslan började att komma, hade min prinskorv ont? Hur länge sedan var det, osv? Men han har inte brytt sig nått. Lena var här under kvällen och gav mig rådet att fota och skicka till veterinären så det ska vi göra. Idag bytte jag också klass till SM. Meningen var att jag skulle köra MD6 C men har nu bytt till MD6 A. Mina hundar är helt enkelt inte redo att gå de distanserna ännu. Hur mycket vi än har tränat så går det inte att skynda på. I nu läget har jag 3 st ev fyra som klarar distansen men då är Albin en utav dom, med tanke på hans ben så vill jag inte pressa honom allt för mycket trots att han inte visade något efter träningen igår. Mythra min lilla arbetsmyra skulle klara det galan, Light klarar det om hon är på rätt humör och Vodka lika så med ett litet frågetecken. Hammer är inte där än och har en bra bit kvar och sedan korven Zero. Han skulle klara av att springa med men han tillför inget och med tanke på tanden och allt annat så har jag valt att inte köra dom, där emot kommer vi att åka ner och ställa upp med ett spann som vi vet klarar distansen dock så är det huskysar med papper och utan pappet vilket betyder att vi får starta i A-klassen. Men målet är nu att ta oss runt och ha pigga och fräscha hundar i mål. Känns lite surt men hundarna kommer i första hand så beslutet är taget. Jag är ändå nöjd med hur hundarna har presterat i träning med tanke på att de gick sprint förra säsongen. Unna lämnar oss i morgon vilket känns tråkigt då hon kommit så långt i sin träning och har utvecklats väldigt bra. Men hon har en lång väg kvar. Igår fick jag även meddelande från VARG att vi kör på. Fick klart av dom innan men de har haft så mycket att göra men nu är det klart och jag kan inte vänta på produkterna som kommer att skickas. Massor av bilder och erbjudanden kommer att läggas ut.