Ett sår som inte läker

Kommentera
Zeros sår blir tyvärr inte bättre. Trotts rengöring, sköljning, smörjning och medicinering. Dränet har plockats för andra gången och jag har lyckats spikat rent ordentligt. Men det vägrar läka. Förmodligen för att det hann bli en bakterie härva pga den felande behandlingen han fick första gången. Trots att han äter och rör på sig som han ska, ingen feber heller så märker jag att det är nått som inte står rätt till. Han är tröttare än vanligt, inte lika envis och ser allmänt besvärad ut. Självklart blir han bortskämd som vanligt min prins. Så nu blir det åter igen kontakt med djursjukhuset i Östersund OCH det kommer bli hårt nu. Min Zero lider pga veterinärens fel, trots våra påpekningar valde hon att skicka hem oss 😡
Men för att få lite glädje i vardagen så kan jag berätta att Toleks Aska flyttade hem till oss idag. En tik med rejäl attityd. Folke som har varit rätt hård på Jorm åkte nu på rejält med stryk. Jorm och Aska är kullsyskon.