Jobbiga beslut

Kommentera
Då livet helt plötsligt började om så har vi fått göra lite prioriteringar. Tyvärr så är det inte längre jag som styr mitt liv, jag bestämmer inte när jag får duscha, gå på toaletten eller när vi är klara att åka iväg. Det är inte heller jag som bestämmer när hundarna ska få mat. Hela våra liv bestämma nu mera av en 8 veckor gammal baby vid namn Freja Harrysson. Freja är en bestämd flicka. Tanken har varit att tävla medel och långdistans med huskysarna och sprint med houndsen. Men redan innan vi har satt igång träningarna så fick vi ge upp dom tankarna. Det finns inte en möjlighet att kunna köra och tävla i två olika distanser med barn och sambon bara hemma varannan vecka. Så vi satte oss ner och bestämde att nått behövde göras. Det slutade med att Edda flyttade till Madde och Folke fick flytta till Ulf. Trots att det gör så ont och att tårarna rinner så är det verkligen det bästa beslutet. Det känns som att jag har övergett dom, de skulle få bo här och vi skulle ha så roligt hela deras liv, alla turer vi skulle göra, alla tävlingar vi skulle vinna osv. Men tyvärr kan jag inte ge dom all den tid de förtjänar nu när en bäbis kommit in i våra liv och min stora satsning ligger på medel och långdistans. Trots tårar och känslan av att jag har övergett dom så känns det bra och värmande i hjärtat, värmande att jag hittat så fina hem åt dom, där de båda kommer att få den tid, träning och tävling de behöver. Så trots den hemska känslan så får jag försöka inse att det är rätt beslut.
För övrigt är det full fart här på Dammyra Gård. Nya hundgårdar med rasthägn, hundhus och skoter/ 4-hjulnings garage byggs och bör stå klart innan vintern. Albin har flyttat hem från andra sidan sjön och valparna växer så det knakar och börjar avslöja sina rätta former. Temperaturen börjar sjunka men än så länge tar vi det lugnt, ingen stress och ingen press. Barmarken kommer vi verkligen inte att satsa på mer än att visa upp Vildmannes Drag. Ev så kommer vi att starta i Mora, men jag kommer verkligen inte att ta ut mig då kroppen inte läkt ihop efter förlossningen ännu ( får inte träna för läkarna). Kanske får Freja göra sin första start med Zero, vem vet. 😊