V.30

Kommentera
Då går vi in i graviditetsvecka 30. Allt blir jobbigare och jobbigare. Stödstrumpor är ett måste och det blir ett helt gymnastikpass bara för att få på dom. Den 20 mars ska vi in igen på ultraljud för att se om moderkakan har flyttat på sig samt om tjejen har vänt på sig. Om inte blir det förmodligen ett planerat kejsarsnitt. Men mer om det senare. Än så länge jobbar jag full tid, men det börjar bli tufft, jag sover inte lika bra på nätterna och det börjar kännas att det är tufft för kroppen. Men jag har en betydligt bättre graviditet nu än vad jag hade fram till jul, så det är skönt. Igår var jag ledig vilket resulterade i att det blev massor gjort hemma. Folke och Zero fick komma ut och dra släden i någon kilometer. Folke självklart duktigare än Zero. Aska och Jorm fick även komma ut på varsin koppel promenad. Är även ledig idag så det blir mer pyssel hemma, beställa foder och försöka vila upp mig innan några hektiska dagar på jobbet igen.