Utebliven träning

En kommentar
Träningen idag skulle bestå av en kortare sträcka med drag, backträning och massage. Men skulle bytas ut mot ren dragträning en lite längre sträcka då vi skulle köra dragträning ihop med andra.Tyvärr uteblev den och hundarna fick i stället en vilodag. Så i morgon kör jag på och går igenom den träningen vi skulle gjort idag och hoppas hundarna också är med på noterna. Inte långt kvar till SM nu och jag vill verkligen att de ska klara av sträckan utan problem. Så nu gäller det verkligen att se till att träningarna följs▪️ Fick hem lite nya band idag så självklar blev det några nya halsband, både jag och sambon blev faktiskt förvånad hur bra och snygga dom blev. Kan meddela för er som läste bloggen för någon dag sedan, (om mitt lilla projekt att sy en WP sele) att den blivande WP selen fortfarande ligger på en stol. Halsbanden går inte att "köpa", men där emot kommer man att få en i valfri färg och storlek, om man väljer att sponsra Emzyhusky med minst 100:-. Vill du veta mer så tag kontakt med oss via mailen [email protected].▪️
🔴 Så kan passa på att tacka Nicole Carlsson och Vodka, som blev vår första halsbands sponsor med 100:- Ett rött halsband med reflex i strl 40 sitter snart på Vodka. Sitter just nu och kör sista natten på jobbet, mycket tid blir det över mellan körningarna på maskinen, så jag passar på att läsa en massa bloggar och se vad jag kan finna intressant. De jag än så länge har fastnat mest för är träningsupplägg och varierande träningar som jag tycker mest om att läsa om. Så skönt att kunna få lite inspiration om hur jag kan ändra på min och hundarnas träningar. Vad fastnar ni för i en blogg?
 
1 Tova:

skriven

Vad kul, själv sitte rjag oxå här och jobbar natt och gruvar mig för SM o 3 veckor :)
Själv kan jag nörda hur mkt som helst ang träningsupplägg och jag har stora planer inför nästa säsong med startperiod, muskeluppbyggnadsperiod, sedan distansperiod och sedan varannan vecka med mål om att få 100mil i hundarna innan tävlingarna börjar. Det sägs ju att ska man tävla 15km så ska man ha tränat 150mil osv...