Eddas första "träning"

Kommentera
Idag var det kallt nä man vaknade. Solen sken och 0,5 grader ute. Satte ut hundarna på lina så de fick sträcka på sig och kissa. Klädde mig sedan varmt och tog Diser ( Diser är hos mig nu när hon löper och Kent har Zero) och selade på. Vi tog kicken och hon drog iväg bra. Vi körde en härlig runda på 5,3 km och hon jobbade på bra hela rundan. Tog kommandona jätte bra. Väl hemma bytte jag om till Löpkläder och selade på Maggie. Det är länge sedan jag sprang nu, då jag varit så sjuk. Men nu äntligen, även att det bara blev en kort och långsam tur. Perfekt första träning för lilla Edda. 1,7 km jogging blev det. Maggie tyckte att det var fruktansvärt tråkigt idag och joggade bara med, ibland fick hon nått ryck och drog men inte mycket. Lilla Edda sprang på och låg först hela vägen. Jätte duktig tjej 👍❤️ Resten av förmiddagen har hundarna lekt på långlina och hoppat i mina ihop krattade lövhögar. En underbar förmiddag helt enkelt. 😊