Hapimag dag 2

Kommentera
Vaknade av att hundarna började yla i hundgårdarna hemma hos Ida och Andreas. Vilket var ganska lagom då mobilen skulle väcka mig 5 min senare. Kollade till en snabbis på termometern som visade -3 grader 😳 jag kan inte vara mer tacksam att jag fick sova här, tanken var att sova i tält innan. Hundarna matade och vattnade och egen frukost intagen. Idag hade vi bättre koll på schemat som vägvakter och det flöt på bra. Start efter start susade de förbi i den kalla men soliga morgonen. Jag var nervös som vanligt. När det började närma sig min start så försökte jag tänka att jag skulle hålla mig lugn, lättare sagt än gjort. Diser var jätte taggad och viste precis vad vi skulle göra när selen åkte på och vi började gå upp mot starten. 10 min väntan där vid start var helt vilda, Diser försökte starta när varje hund och förare drog iväg på sina starttider. När det äntligen var vår tur så hade jag inte mycket att sätta emot, jag flög efter. Jag försökte hitta tekniken i stället för att springa och bromsa. Mina fotskydd kanade upp och kände direkt att fötterna blev ostabilt, men sprang på ( hade inte så mycket annat val). Det kändes som om det gick fortare och sista biten in mot mål orkade vi/ jag faktiskt löpa på lite till. Resultatet kom och ja jag hade sprungit snabbare, 15 sekunder snabbare. Vi behöll vår andra plats från igår och det gav oss en fin silver medalj. Bästaste Diser, så duktig❤️ Idag blev tiden 7.41 på 2,5 km.
Rätt trött men vackraste Albin var kvar att springa med. Målet med Albin idag var bara att fortsätta att kämpa och få honom framåt. Idag förstod han lite bättre och drog halva sträckan och vi förbättrade tiden med hela 3 minuter. Med lite mer träning så kommer han bli en kanon Canicross hund, så det får bli en massa boosta hans självförtroende 😊
Grattis även till Kent som plockade hem guldet i både scooter med Zune och Canicrossen med Dante.👍
Så tack Hapimag för denna gången.