Light

Kommentera
Envis, jobbig, vit och lite halvt galen skulle man lugnt kunna säga om Light. Hon har sina humörs kurvor som kan stiga och sjunka kraftig från dag till dag, men vilken draghund hon är. Light tog jag över från Sunshine husky när de valde att avveckla. Ett övertagande jag både har ångrat och älskat. Hon är en otroligt krävande hund och vill gärna bestämma allt. Men tar man henne rätt så gör hon allt för en. Hon har varit hos mig ungefär ett år nu och jag börjar hitta vilka knappar jag ska använda. Hon är en otroligt stark hund som alltid ger allt, hon är en av mina ledarhundar och kommer så att förbli. Väder när vi tränar och tävlar så har hon en tendens att kommunisters genom att titta bakåt. Något som störde mig otroligt mycket när vi tävlade i sprint, nu ser jag det bara som en bra egenskap. Jag kan inte säga varför hon gör det, men jag vill gärna tro att det är för att hålla koll på oss som är bakom och att hon söker min kontakt på det sättet för att få bekräftelsen på att hon gör rätt. Light är en av de hundar som springer lös mycket. Hon följer mig överallt och kommer på inkallning. I hundgården kan hon vara en riktig ragata mot de andra hundarna och trivs bäst med att gå hos Albin och vodka, de andra vita huskysarna. Kan vara det att de behandlar henne som en prinsessa.