Sponsorer del 1

En kommentar
Sponsorer del 1
 
Utan mina underbara sponsorer så hade det inte varit möjligt för mig att hålla på med sporten, i den utsträckningen jag gör. Utan mina sponsorer hade jag inte varit där jag är idag. Så stort tack till er alla och ni som är på gång in. 
 
Att hitta en sponsor är en sport i sig men också en förpliktelse. Du säljer dig själv, inte nödvändigtvis dina resultat. Innan du kontaktar en sponsor så se till att du har nått som är intressant. En blogg, en FB sida, hemsida eller ett instagramkonto. Syns du inte så finns du inte. Men ställ dig själv frågan om du har tid, en sponsor kommer inte gratis. Tänk noga igenom på vad du har att erbjuda företaget. När du kommit så långt så är det dax att sätta sig ner och skriva ihop en text som du antingen kan maila eller ha som stöd när du ringer. 
 
Här gäller det att vara ärligt och öppen, jag vill ha ett nära samarbete med mina sponsorer, där de blir informerade om det mesta. Både bra och dåligt. Att skriva till ett företag tex att de borde sponsra en för att man är bäst på det man gör och vinner mycket, kommer man inte långt med. Berätta om dig själv, vad du gör och vad dina framtidsplaner är. För man vill ju ha ett långvarig samarbete. Det gäller också att kolla upp och fundera på vad just du behöver bli sponsrad av. Söker du sponsor för att få pengar, så kommer du få leta länge och förmodligen kommer du ge upp innan. Där emot produkter som du trivs med och använder mycket är en bra utgång, du är redan nöjd med en produkt. Då är steget inte långt borta att göra reklam för den och du arbetar med något du tycker om. 
Så fundera, undersök och gör lite arbete med att kolla upp vad du egentligen behöver innan du tar kontakt. 
 
Sponsorer del 2 - kommer snart
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

så intressant. jag funderar på om jag ska söka samarbeten med maten, utrustningen vi kör på. men då måste man väl vara mer synlig förstås å allt annat.

Svar: Det underlättar att vara synlig. Företagen vill synas 😊
Emzyhusky Racing