Månaderna rullar på

En kommentar
I fem månader har jag nu varit bosatt här uppe i norra Jämtland. Jag trivs jätte bra och hundarna också. De har en härlig energi som aldrig verkar ta slut. Så många gånger jag fått frågan om jag ångrar mig att jag flyttade upp, men NEJ, inte ens i närheten. Jag är så glad att jag tog steget att flytta upp. Säsongsjobbet uppe i Borgafjäll börjar lida mot sitt slut och nytt jobb väntar runt hörnet. Min tid på arbetsplatsen uppe i fjället har varit helt ortolig, jag trivs så sjukt bra här. Bra chefer som jag vekligen gillar och alla underbara kollegor, verkligen vänner för livet och många av dom kommer jag att fortsätta att hålla kontakten med. Speciellt mina chefer som har blivit väldigt bra vänner. Den underbara naturen och friska luften har varit otrolig och det har inte gått en dag som jag inte har längtat till jobbet. Ett samansvettsat gäng som om lite mer än en vecka kommer att spridas för vinden, känns ledsamt när man arbetat så nära med varandra, delat tuffa tider, smärta men även roliga stunder som man har kunnat skrattat åt tillsammans över en AW.
Det har varit underbart att kunna ha hundarna med till jobbet. Jag har utan problem kunnat stanna kvar och fått en lägenhet för att kunna träna hundar osv. i stället för att åka de 6,5 mil enkel resa hem. Närheten till fjälls och spår har varit helt underbart. Framför allt bra backträning när liftarna stängt.
Den 30:e april gör jag min sista dag hos Borgafjällbackarna och 69 Grader Nord och jag tackar så hemskt mycket för denna säsongen och på återseende. Redan veckan efter börjar jag mitt nästa jobb som kommer innebära att jag jobbar som Professionell dog handler, mer om det kommer jag skriva om när det blir dax. Just nu ska jag bara njuta tillsammans med mina hundar, fjället och det vackra vädret, men först återstår några enstaka dagar på jobbet i Borgafjäll.
 
 
 
1 NORRSKEN EMMA:

skriven

såååå fina foton och himlen är ju magisk :P

ha en toppen lördag
kram

Svar: Tack så mycket Norrsken Emma 😊❤
Emzyhusky Racing