Team Vetzoo Vinnare av Solvallastafetten

Kommentera
Nu har jag hunnit pustat ut och landat efter en oförglömlig helg och start på veckan. Tävlingen i helgen gick jätte bra och jag är stolt ägare till Edda, mycket stolt över henne.
 
Solvallastafetten dag 1
Vi registrerade oss och valde att gå runt travbanan. Jo jag valde att gå runt, även att banan är rund. Men då Edda aldrig gått på så breda spår så var jag rädd att hon skulle börja sicksacka. Inte nog med det så var det ju bara staket på utsidan, insidan sitter det bara plaststolpar med jämna mellanrum. Gräsplätten på mitten var också fylld av div djur. Allt från hästar, kor, får, grisar till Kattutställning mm. Så Team Vetzoo tog det säkra före det osäkra och vandrade runt. Ja just det, Team Vetzoo bestod av Felicia Persson med Jenka och Johan Olsson med Himla, samt jag och Edda. Då det är en stafett så är man tre personer i ett lag, där en startar ut med löpning,växlar över till en med kickbike som i sin tur växlar över till en med cykel.
Jag var inte lika nervös som jag brukar och Edda var som vanigt taggad till tänderna. Bangenomgång och sedan var det dax. Johan med Himla gick ut först i löpningen och var riktigt snabba. Han gav oss ett försprång på 30-40 sekunder innan han växlade över till Felicia och Jenka. Ett av de andra lagen var riktigt snabba och lyckades plocka in försprånget och vid växlingen till mig och Edda låg vi jämsides. De fick lite strul i starten och vi fick en lucka på 30 meter som vi lyckades hålla. MEN när vi skulle passera växlings zoonen för vidare färd över mållinjen lite längre bort så fick vi ett totalstop. Ett ekipage som hade växlat över till sin sista sträcka sprang in framför oss och trasslade in sig i oss. Jag såg laget som legat i rygg och jaga passera. Flera sekunder gick innan vi kom lös och kunde avsluta över mållinjen, besvikna självklart. Men nöjd över Eddas fantastiska jobb. Jag trodde att vi i alla fall tagit 2:a platsen, men det visade sig att laget som jagat oss och som jag trodde vunnit också hade stannat i växlings zoonen. De trodde att den linjen var mållinjen och när de sedan såg att jag passerade målinjen så gjorde de samma sak. Så trots allt drama så vann vi ändå.
Kvällen spenderades i trevligt sällskap ute hos dommar Per och hans fru.
 
Dag 2
Ny dag och ny tävling. Några nya lag deltog och några kom inte men Team Vetzoo var detsamma. Light,Vodka och Hammers nya ägare deltogockså denna dag. Det var jätte roligt att träffa dem, Hammer och Vodka. Väldigt kärt återseende, blev som tårögd när de kände igen mig. Bangenomgång igen och vi var lika taggade. Rafflande start på Johan igen som drog ifrån täten. Han växlade över till Felicia som utökade försprånget. Jag och Edda gick åter igen ut på sista sträckan. Hon viste precis vad hon skulle göra och det var helt fantastiskt att se henne böja ner huvudet och öka mer och mer i varje steg.  I sista kurvan varvade vi dem so var ute med kickbike och jag viste inte om jag skulle styra ut Edda för att runda dom. Jag lät henne ta beslutet och manade bara på. Iskallt gick hon om på insidan utan att ens snegla på hundarna som hon passerade. Mållinjen kom och passerades, underbara hund. Team Vetzoo gjorde det igen, två tävlingar två vinster.
Tack till våra underbara lagkamrater, Johan och Himla samt Felicia och Jenka. Inte heller glömma Elias som följde med ner och var bästa handlern och inte sist Vetzoo som sponsrade.
 
En riktigt rolig tävling som vi kommer att återvända till och hoppas flera provar på. Tack alla
Team Vetzoo: Linda-Edda, Johan-Himla, Felicia-Jenka
Taggad Edda