Förkylning och astma

Kommentera
I helgen som var skulle Polarhundsmästerskapen ha körts, tyvärr blev den inställd pga för få anmälda. Riktigt tråkigt med alla fina spåren klara. Men det blev en härlig träningsdag här i lördags i stället och jag fick besök av Thomas och Ingrid som kom och stannade hela helgen och passade på att träna sina hundar. Tyvärr åkte jag på en rejäl förkylning i lördags och fick i stället sitta på en skoter det lilla jag orkade och på söndagen blev det jobb igen. Söndag kväll blev det lite jobbigare och febern steg. Måndagen var allt bra hängig och gjorde inte alls för många knop. Idag (tisdag) så var jag så pass dålig i astman att jag fick åka in och andas i Hoting på vårdcentralen. Astman har jag inte alls så mycket problem med förutom i förkylningstider när det bara blir värre och värre och medicinerna inte hjälper. Min nya läkare var jätte trevlig och vi hittade en ny medicin och jag ska tillbaka om 3 veckor för utvärdering och se om vi kan hitta nått som kan hjälpa mig ännu bättre i de jobbiga tiderna i stället för att behöva åka över 5 mil för att kunna andas. Efter det svängde jag in på Ivars Bil och provkörde lite bilar. Hittade en som jag fäst mig ganska bra vid, så vi får se vad som blir. Edda och Jojo håller på att krypa ur skinnet så de fick komma ut på en kort promenad där de fick springa lös. Nu åter nerbäddad i soffan och försöker ta det lugnt och få bort det pipande andetagen.