Helgen i storstaden

Kommentera
Ett dygn har nu gått, storstaden är inget för mig. Kan ju poängtera att jag ändå inte är mitt i centrala stockholm utan bara i utkanten av märsta. Morgonen bestod av att ligga i sängen så länge som möjligt i detta fallet till klockan hade pacerad 08.00. Det blev en snabb dusch och sedan en promenad med Light och Vodka. Hotellfrukost intogs och för en gångs skull lassade jag inte på förfullt utan tog vad jag orkade att äta. Träffade på Sussi utanför och vi tog ytterligare en promenad med hundarna. Hittade ett stort fint rasthäng som vi släppte dom i. Vodka som är döv sprang med vinden blåsandes genom pälsen och njöt verkligen utav att få springa lös. Utbildningen drog igång och har sedan hållt på fram till strax efter 18.00. En härlig 3-rätters middag intogs innan kvällen var över. Nu blir det sängdax och väntan på att morgondagen snart är över så jag får återvända hem till mitt lugna och tysta Norrland. Vill bara poängtera att en promenad tog det, EN promenad innan jag fick plocka 4 st fästingar ur pälsen på hundarna. Ja nu har vi varit här för länge :)
Instruktörs utbildning Grönt kort.
 SDSF (Svenska draghundsportförbundet) är inte lätt att förstå sig på. RF, WSA, IFSS, SKK, SPK osv... men snart så sitter det säkert.. hahahaha