Zero the Husy

Kommentera
Efter några dåliga nätters sömn så vaknade jag åter igen på soffan. Ryggen värkte efter att jag halkat i trappan i onsdags. Jag hade så mycket på listan som jag skulle göra just denna dag som jag vakanade med jätte stel rygg. Eller ja listan finns ju inte mer än i mitt huvud. Men vid tio tiden klev jag ändå upp. Solen sken och humöret kändes på topp. Grönsakslandet står ganska högt upp på min att-göra-lista som bara finns i huvudet. Men jag kände inte för det. Satte på kaffebryggaren och nybryggt kaffe fyllde köket. Började plocka undan lite saker och hittade kamerväskan. Kameran som jag köpte för att jag skulle börja fotografera. Ja den har ju inte blivit använd så mycket som jag hade hoppats på. Kollade lite bilder som fanns på den och insåg att shit vad dålig jag är på att ta foton, SUCK... Kollade ut och såg det fina vädret. Vände mig om och började packa en liten ryggsäck med frukosten och en liten termos med nybryggt kaffe. Tog ett koppel och tog med mig Zero och vi brörjade gå. I ryggsäcken hade jag också packat ner min nya kamera, en Canon 1200D, inte världen bästa men den duger åt mig. Det var en härlig morgon, snålblåst som var kall men ändå solen som värmde lite granna. Vi gick ner motsjön och följde den uppströms och där vid en plats stannade jag och Zero för att ta lite bilder. Vilken tur att jag hade Zero med mig som bara älskar att visa upp sig för kameran. Lite kaffe och kaka och sedan fortsatte vi. Väl på en upptinad grusväg möttes vi av björnspår och plötsligt fick jag en känsla av att börja sjunga högt. Promenaden fortsatte ändå och lika så björnspåren som slutade vid asfaltsvägen. Vi vek av och fortsatte tillbaka över sjön och hem. En underbar dag med massor av kilometerar i benen, sol i ansiktet och en chans att prova kameran.