Bygger för framtiden

Kommentera
(null)

Min dröm om att få köra de riktiga långa tävlingarna ligger fortfarande långt bort, väldigt långt bort.


Det känns som att åren går och går men jag trampar på samma ställe. Jag sätter mig ner och funderar, men vad är mitt mål?

Jo det största målet i mitt liv är redan avklarat, Freja🧡

(null)


Men ett annat mål jag har är att genomföra FL-1200 med renrasiga Siberian huskies. 

Men för att ens få starta i FL-1200 så måste jag ha genomfört ett FL-500. Det är alltså 500 km, 50 mil vi pratar om. Mellan Norråker och Mora är det 502 km, det är långt att köra med bil 😅

I Sverige har vi BTT ( Beaver Trap Trail) som är 350 km, vilket är Sveriges längsta tävling. BTT går som tur är i min hemby Norråker. Så lyckligtvis har jag tillgång till de spåren direkt från hundgården. Så vi börjar alltså på hemmaplan. Men för att veta att jag klarar distanserna mm så börjar vi med BTT 250.

(null)

Beaver Trap Trail Classic 2016


Vägen till min dröm är lång, vi pratar alltså om år. Vägen från sprint till medeldistans tyckte jag var lång, det tog en säsong. Men vägen från medeldistans till långdistans är lång, riktigt lång.


Men nu när jag satt mig ner och funderat så kan jag också sätta delmål. Ska jag nå min dröm så tror jag dessa delmål är jätteviktiga. Planen är att sätta några delmål och när de är nådda, så utvärderar vi och sätter nya delmål.


Så vad är mina mål för denna säsongen?!

  • Köra in valparna
  • Komma ut på tävlingar
  • Träna checkpoint rutiner
  • Hålla mig till min egna träningsplan 
  • Åter igen träna checkpoint rutiner


🔹Hålla mig till min egna träningsplan.

Jo det skriver jag ner och tycker det är mycket viktigt, speciellt nu. Man ser fler och fler lägger ut på sociala medier att man är ute och tränar, vilka distanser man är på/ har nått och vilka hastigheter man håller/ toppar mm. OCH jo jag har känt en viss stress att jag också måste ut och jaga kilometrar för att alla andra gör det. 

Därför har jag satt som delmål att hålla mig till min egna träningsplan...


Nu när jag har mina delmål så har jag faktiskt slutat stressa med jakten om kilometrarna. Det får gå som det vill, valparna ska få köras in ordentligt utan stress och utan press. De blir klara till BTT i mars och kan då tävla, MEN.... NEJ, vi väntar tills nästa säsong. Just bara för att de ska få tid att utvecklas. Så inför denna säsongen kan jag bara njuta och jobba med att utvecklas tillsammans med hundarna och Träna checkpoint rutiner.

Vi bygger för framtiden. 

(null)
Framtida stjärnor Varga och Toleks Aska
(null)
(null)
(null)
(null)